Followers

Jom Klik

Monday 24 June 2013

Khasiat Buah Lemon

Dah sekarang musim jerebu jom kite pakat makan lemon untuk tingkatkan imun badan kite..cara ni paling mudah dan murah ^_^

Caranya mudah sahaja ambil segelas air suam/sejuk..perah lemon dalam air tersebut..kalau korang rasa masam sangat..letak madu atau gula sikit ^_^


Antara khasiat buah lemon:-

1. Membersihkan kulit
Vitamin C dalam lemon membantu pembersihan racun dari darah kita untuk menghilangkan noda dan mengurangi garis-garis halus dan kerutan di wajah.

2. Menyeimbangkan pH Anda
Air lemon dapat menyeimbangkan pH dalam tubuh Anda. Memang lemon rasanya sangat masam, tetapi mempunyai effect yang menakjubkan pada tubuh kita. Menjaga pH tubuh seimbang mencegah munculnya virus dan bakteria jahat dalam tubuh kita.

3. Meningkatkan sistem kekebalan tubuh
Manfaat lain dari air lemon yakni membantu meningkatkan sistem kekebalan tubuh kita. Kalium dalam jus lemon dapat mengawal tekanan darah, merangsang fungsi otak dan saraf dan vitamin C.

4. Turunkan berat badan
Air lemon juga membantu dalam penurunan berat badan! Di samping itu, minum air lemon membantu meningkatkan metabolisme anda.

5. Membantu masalah pernafasan
Jika Anda mengalami masalah pernafasan seperti asma, air lemon merupakan minuman yang ideal untuk Anda! Air ini memiliki sifat antibakteria dan membantu menyingkirkan infeksi dada serta mengurangi batuk. Air lemon juga dikatakan membantu alergi dan menjaga tubuh lebih seimbang.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...