Followers

Jom Klik

Friday 5 July 2013

GLA Shaklee vs EPO



Dah masuk hari ke 5 promosi GLA Shaklee bulan Julai 2013 nie.. Ok nak share sikit pengalaman setelah mengamalkan 4 bulan makan GLA Shaklee..

Alhamdulillah semalam scan dekat Klinik Suraya Seksyen 3 Doktor Wan Sabrina kata cyst saiz dah normal 1.8x1.7..tapi 2 minggu lagi kena datang jumpa Doc Sabrina sebab nak tahu keputusan Pap Smear..sebelum ni check Pap Smear kat klinik gomen..tapi tak sempat nak pergi..


Pengasuh Danial, min pun ada ambil GLA nie..Alhamdulillah setelah 3 bulan mengambil GLA masa period senggugut dah hilang setelah bertahun-tahun menghadapi senggugut..Syukur sangat sebab dapat bantu member-member yang menghadapi masalah macam nie...


Testimoni GLA

EPO vs. Borage Oil (Shaklee GLA Complex)


EPO atau English Primrose Oil, dibuat dari sejenis bunga bernama English Primrose, sekian lama digunakan untuk menyelesaikan masalah wanita dan sakit sendi.

Dalam minyak english primrose ni mengandungi GLA (gamma-linolenic acid) dan minyak inilah yang berguna untuk selesaikan beberapa masalah tersebut. GLA ini juga terkandung dalam bunga borage yang digunakan sebagai bahan utama dalam GLA Complex Shaklee.
Perbezaan antara EPO dengan borage oil? Borage oil mengandungi GLA yang lebih tinggi dari EPO iaitu sebanyak 25% berbanding 10% GLA dalam EPO.

Kelikatan GLA yang lebih tinggi terbukti lebih baik untuk membantu dalam beberapa masalah kesihatan seperti PMS, arthritis, malah ekzema.

Bukan itu saja, GLA Complex Shaklee mengandungi Vitamin E dan minyak biji bunga matahari yang kaya dengan asid lemak Omega-6. Daun borage juga dikatakan galactogogue yang bagus (dalam GLA Complex Shaklee bukan daun, tapi biji bunga borage).
 Borage oil juga digunakan pada akhir kehamilan untuk mematangkan serviks.

credit: vitaminsemulajadi.com
SIAPA PERLU AMBIL GLA???
  • Mereka yang mempunyai period tidak teratur
  • Mereka yang ingin hamil setalah setahun mencuba
  • Mereka yang mengalami sindrome PMS
  • Wanita yang hampir/sudah menopaus
  • Mereka yang mengalami masalah diebetes
  • Mencantikkan kulit
  • Menghilangkan jeragat
CADANGAN PEMAKANAN:

Untuk memelihara kesihatan: 1 kapsul 2x sehari (lepas makan)
Untuk menopaus, pelangsingan, hiperaktif: 2kapsul 2x sehari (lepas makan)


1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...