Followers

Jom Klik

Tuesday 11 June 2013

Cara Tambah Berat Badan Dengan Vitamin Shaklee

Ramai jugak yang bertanya macam mana nak tambah berat badan dengan Shaklee ni??? Saya pun mengalami masalah yang sama dari sekolah lagi iaitu berat sikit tinggi pulak melampai..Pernah dulu kat sekolah member panggil kacang panjang..(teringat zaman sekolah hihi)

Ok sekarang nie baru berjaya tingkatkan berat badan selepas 5 bulan mengambil Shaklee..Lagi satu saya jugak dah start pergi gym..memang lepas workout confirm nafsu makan membuak-buak..lagi pun kat office nie ade buat program Jom Sihat.. Ape lagi masa nie la kite ada masa nak jaga kesihatan diri kita..Result timbang bulan lepas dah naik sekilo ;)

Nie Cadangan Supplemen yang perlu di ambil untuk tambah berat badan:-

1) MEAL SHAKES

membekalkan 35% atau lebih nilai harian bagi 19 vitamin dan mineral yang penting. sumber yang kaya kalsium, fiber dan protein. rasanya sedap mcm milk shake kat McD. protin amat penting dalam proses menambah berat badan ini kerana pengambilan protin boleh mengisi keperluan tubuh sebab protin adalah asas kepada pemakanan tubuh badan sama ada nak tambah berat ke..nak kurus ke..nak cantik ke..semuanya perlukan protin dan antara sebab yg lain ialah, protin membantu penyerapan yg lebih baik ke atas supplement yang kita ambil..

2) B- COMPLEX
mengandungi 8 jenis vitamin B yang penting untuk badan. mengawalatur kadar metabolisme dalam badan, menggalakkan kesihatan sistem kardiovaskular, mengurangkan rasa letih, tekanan perasaan dan meningkatkan sistem pertahanan badan.

 3) VITA-LEA
Dilengkapi dengan 28 jenis vitamin dan juga mineral yang diperlukan oleh tubuh badan kita..

JADUAL TAMBAH BERAT

Pagi (Sarapan) :
Makan pagi terpulang, mahu makan nasi goreng atau nasi lemak atau apa sahaja.
Janji mesti ada daging / ayam / telur / ikan)
Minum susu 1 gelas (bancuh 1 sudu Mealshake)
Makan B Complex 1biji, Vitalea 1biji dengan PLAIN WATER dan bukan susu.

Lunch:
Makan siang - nasi bersama lauk ayam / ikan / daging

Tea time :
Makan roti, Minum susu 1 gelas (bancuh 1 sudu mealshake)

Makan Malam:
sebaiknya 3 - 4 jam sebelum tidur makan nasi + lauk..sikit-sikit pun tak mengapa..janji makan :)
Mkn vitalea 1 biji lagi

10 minit sebelum tidur :
Makan roti sekeping.. Minum susu 1 gelas

RULES
exercise sehari 10 minit at least..drink lots of water of course :)

Jadi jika anda hendak menaikkan berat badan anda secara sihat, anda hanya perlu berdisplin dalam jadual pemakanan supplement dan jadual pemakanan harian (akan saya bg exclusive utk customer saya) dan workout dan semuanya perlulah istiqamah dan berterusan..tak boleh kejap makan, kejap ikot, pastu malas dah tak ikot lg..memang la tak jadi kan..Ia bukan saja berjaya menaikan berat badan anda secara sihat, badan anda juga akan berubah menjadi lebih menarik dan mantap.

2 comments:

  1. done follow.
    follow back ya
    blackisswhite.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. As salam..menarik blog u..jom kite exchange link..sy dh letak link u kt blog sy http://supplementlovers.blogspot.com. Tq :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...