Followers

Jom Klik

Thursday 12 May 2016

Beli Barang Online Baju Budak

Assalamualaikum..........

Pejam celik pejam celik dah nak masuk pertengahan tahun..minggu ni abang irfan exam..hari ini paper matematik.. harap-harap abang irfan boleh buat..dalam kereta tadi sempat study sikit..bab tolak je abg irfan masih keliru lagi.. tak pe la periksa kali sebagai permulaan nak tengok skill & knowledge abg irfan...

Hari ni dah masuk 5 Syaaban.. tak lama lagi dah nak masuk Ramadhan..en suami dah tanya bila nak beli baju raya..malas nak beli time posa..letih nak bawak budak-budak ikut shopping..kang tak pasal-pasal ada yang kena marah hahaha.. semalam aku terlebih rajin nak survey baju toddler kat IG..banyak website tengah sale contoh gap factory, the children place, osh kosh, carter, the pumpkin patch..survey punya survey banyak saiz dah habis..stok clearance banyak dah abis saiz..selamat duit hahaha

Brand Next pun dah ada delivery kat malaysia..tapi aku selalu order kat personal shopper kat IG.. sebab diaorang beli banyak..jimat duit shipping..kang kena dengan tax lagi..malas aku nak fikir..order saja.. kalau korang guna credit card nanti memang pantang sale je asyik nak beli..so kena jiwa kental jangan guna credit card muahahaha.. kalau tak jenuh aku nak clear hutang..

Pengalaman lama dah ada sebelum ni..dapat duit ganjaran kerja kontrak tak dapat nak merasa..kena clear hutang credit card..serik dah aritu dah nak dekat 2k..bayar sikit-sikit pun macam tak luak.. Learn from mistake kena belanja ikut kemampuan..jangan ikut nafsu..

Aku selalu beli barang online ni pun bila sale je..tapi kena pandai cari PS.. ada yang boleh installment..terpulang kepada kemampuan..aku prefer yang installment.. en suami pun bising suka hutang..terasa sayang duit nak keluar sekali banyak..aku suka beli baju untuk dhiya by online..
sebab bila shopping dengan budak-budak ni memang tak dapat memilih..macam-macam ragam..

Ok la nak share PS yang patut korang beli kat IG / FB

1)  Barangmurahukdotcom

2) sweetsamarra.apparel

2) babytobuzz 

3) shoppe.uk 

4) baby_xoxo

5)  hanah.couture

Yang paling fevret aku selalu order barangmurah uk & sweetsammarra.apparel

selamat bershopping daa..

ni contoh checklist takut lupa bayar




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...